Ποδηλατική Ασφάλεια

Προφανώς μας αρέσει το ποδήλατο αλλά είμαστε αναγκασμένοι να το οδηγούμε και μέσα σε αυτό που λέμε Ζούγκλα τις ασφάλτου. Το ακόλουθο άρθρο πιστεύουμε ότι θα σας βοηθήσει να επιβιώσετε σε αυτή την ζούγκλα. Το άρθρο αυτό γράφτηκε απο τον Michael Bluejay του site Bicyclesafe. Μετά τον τραγικό χαμό του φίλου μας Φραγκίσκου, αποφασίσαμε να το μεταφράσουμε ώστε να βοηθηθούν οι συμποδηλάτες μας. Ετσι, με ομαδική προσπάθεια μέσα απο το φόρουμ του Cyclist Friends, το πρωτότυπο άρθρο μοιράστηκε και μεταφράστηκε απο τους AiginaMBK, Apostolis, Chris_MTB, Inferno, Κorber, Lagos, Naggy και Theconomist τους οποίους και ευχαριστούμε για τον χρόνο και τον κόπο τους.

Αυτή η σελίδα σας παρουσιάζει διάφορους τρόπους που μπορείτε να χτυπηθείτε και πρακτικούς τρόπους να το αποφύγετε.

Το παρόν απέχει πολύ από τις συνηθισμένες οδηγίες ποδηλατικής ασφάλειας, οι οποίες συνήθως δεν λένε πολλά παραπάνω από το να φοράτε το κράνος σας και να συμμορφώνεστε με τον νόμο. Αλλά σκεφτείτε αυτό: Το να φοράτε ένα κράνος δεν θα κάνει απολύτως τίποτα για να αποτρέψει το να χτυπηθείτε από ένα αυτοκίνητο! Σίγουρα, τα κράνη μπορεί να σας βοηθήσουν αν χτυπηθείτε, και είναι απαραίτητο να το φοράτε, αλλά ο #1 στόχος σας πρέπει να είναι το να αποφύγετε να χτυπηθείτε. Πολλοί ποδηλάτες σκοτώνονται από αυτοκίνητα παρότι φορούσαν κράνος. Μην συγχέετε το να φορά κανείς κράνος με την ποδηλατική ασφάλεια. Ένα γραμμάριο πρόληψης αξίζει όσο ένα κιλό θεραπείας. Αυτό είναι το αληθινό νόημα της ποδηλατικής ασφάλειας.

Όσο για τους νόμους, οι περισσότεροι άνθρωποι ήδη γνωρίζουν ότι είναι ηλίθιο να περάσουν ένα κόκκινο φανάρι όταν υπάρχει κάθετη κίνηση, άρα τη συμβουλή «ακολουθείτε το νόμο» δεν είναι και τόσο χρήσιμη επειδή είναι πολύ προφανής. Αυτά που θα βρείτε εδώ είναι σενάρια που ίσως ΔΕΝ είναι τόσο προφανή.

Το άλλο πρόβλημα με το μήνυμα «ακολουθείτε το νόμο» είναι ότι ίσως κάποιοι πιστέψουν ότι αυτό είναι το μόνο που χρειάζεται να κάνουν. Αλλά το να ακολουθείς τον νόμο δεν είναι αρκετό να σε κρατήσει ασφαλή, ούτε καν πλησιάζει. Ορίστε ένα παράδειγμα: Ο νόμος λέει να κινείστε όσο δεξιά είναι εφικτό. Αλλά αν κινείστε υπερβολικά δεξιά, τότε κάποιος που βγαίνει από παρκαρισμένο αυτοκίνητο μπορεί να ανοίξει την πόρτα ακριβώς μπροστά σας, και θα είστε λιγότερο ορατοί σε οδηγούς που βγαίνουν από πάρκινγ και δρομάκια, και αυτοί που έρχονται από πίσω σας μπορεί να σας προσπεράσουν στην ίδια λωρίδα σε πολύ μικρή απόσταση επειδή δεν τους αναγκάσατε να αλλάξουν λωρίδα. Σε καθεμιά από αυτές τις περιπτώσεις μπορεί μεν να ακολουθούσατε το νόμο, αλλά μπορεί επίσης να είχατε χτυπηθεί.

Προφανώς, το να διασχίσετε ένα σήμα STOP χωρίς να ακινητοποιηθείτε τελείως όταν δεν υπάρχει κάθετη κίνηση δεν είναι κατ’ ανάγκη επικίνδυνο, αλλά δεν μπορούμε να σας το συστήσουμε, επειδή είναι παράνομο, και όχι επειδή δεν είναι ασφαλές. Θα πρέπει να καταλάβετε την διαφορά. Οπωσδήποτε να ακολουθείτε το νόμο, αλλά να καταλαβαίνετε γιατί το κάνετε. Αυτό το έντυπο δεν επικεντρώνεται στον νόμο, επικεντρώνεται στο πώς να μην χτυπηθείτε από αυτοκίνητα. Ας δούμε λοιπόν πώς να το κάνετε.


Σύγκρουση No 1: Το δεξί χτύπημα

Αυτός είναι ένας από τους πιο πιθανούς τρόπους για να σας χτυπήσουν. Ένα αυτοκίνητο βγαίνει από ένα πλαϊνό δρόμο, πάρκινγκ ή βοηθητικό δρόμο από δεξιά. Υπάρχουν δύο τρόποι σύγκρουσης εδώ : Ή να βρίσκεστε πιο μπροστά από το αυτοκίνητο να σας χτυπήσει μετωπικά, ή το αυτοκίνητο να βγεί μπροστά σας και εσείς να πέσετε πάνω του.

Πως να αποφύγετε αυτή τη σύγκρουση :

  1. Αγοράστε ένα μπροστινό φως. Αν ποδηλατείτε νύχτα, τότε πρέπει οπωσδήποτε να έχετε μπροστινό φως. Απαιτείται από τον ΚΟΚ έτσι κι αλλιώς. Ακόμα και την ημέρα, ένα δυνατό άσπρο φως που μπορεί να αναβοσβήνει μπορεί να σας κάνει ορατούς σε οδηγούς που σε άλλη περίπτωση δε θα σας δουν και θα σας χτυπήσουν. Ψάξτε για νέα φώτα LED που οι μπαταρίες διαρκούν έως και 10 φορές περισσότερο από τα παλαιότερου τύπου φώτα.
  2. Κόρνα – κουδούνι – Αγοράστε μία δυνατή κόρνα και ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ όποτε βλέπετε ένα αυτοκίνητο να πλησιάζει (ή να περιμένει) μπροστά σας στα δεξιά. Αν δεν έχετε κόρνα, τότε φωνάξτε “Εεεϊι!” Μπορεί να αισθάνεστε ντροπή αν κορνάρετε ή αν φωνάζετε, αλλά είναι πολύ καλύτερο από το να σας χτυπήσουν.
  3. Ελαττώστε ταχύτητα. Αν δεν μπορείτε να έχετε οπτική επαφή με τον οδηγό, ελαττώστε ταχύτητα τόσο έτσι ώστε αν χρειαστεί να μπορείτε να σταματήσετε εντελώς. Σίγουρα είναι ενοχλητικό, αλλά σας προφυλάσσει από χτύπημα. Με αυτό τον τρόπο έχω σώσει πολλές φορές την ζωή μου.
  4. Να ποδηλατείτε πιο αριστερά. Προσέξτε τις δύο μπλε λωρίδες Α και Β στο διάγραμμα. Συνήθως ποδηλατείτε στην Α, πολύ κοντά στο πεζοδρόμιο, γιατί ανησυχείτε μην σας χτυπήσουν από πίσω. Αλλά ρίξτε μια ματιά στο αυτοκίνητο. Όταν ο οδηγός κοιτάζει τον δρόμο για να βγει, δεν κοιτάζει στη λωρίδα των ποδηλατών, ούτε κοντά στο πεζοδρόμιο, κοιτάει στην ΜΕΣΗ της λωρίδας για άλλα αυτοκίνητα. Όσο πιο αριστερά είστε (όπως στην Β), τόσο πιθανότερο ο οδηγός να σας προσέξει. Υπάρχει και ένα ακόμα καλό εδώ : Αν ο οδηγός δεν σας δει και αρχίσει να βγαίνει στον δρόμο, θα μπορείτε να πάτε ακόμα πιο αριστερά, ή να επιταχύνετε και να τον περάσετε πριν σας χτυπήσει ή να πέσετε μπροστά του την ώρα που αυτός θα πατήσει φρένο. Με λίγα λόγια, σας δίνει μερικές επιλογές. Γιατί αν βρίσκεστε εντελώς δεξιά, η μόνη “επιλογή” σας θα είναι να πέσετε πάνω στην πόρτα του. Χρησιμοποιώντας αυτή τη μέθοδο, με έχει σώσει 3 φορές όπου ο οδηγός έπεσε πάνω μου και δεν χτύπησα ενώ σίγουρα θα είχα πέσει στην πόρτα του αν δεν ποδηλατούσα δεξιά.


Φυσικά όμως υπάρχει και ένα τίμημα. Από την μία, ποδηλατόντας εντελώς δεξιά γίνεστε αόρατος στους οδηγούς μπροστά σας στις διασταυρώσεις, ενώ ποδηλατώντας στα αριστερά εκτίθεστε στα αυτοκίνητα πίσω σας. Η πραγματική σας θέση στην λωρίδα πρέπει να εξαρτάται από το πόσο φαρδύς είναι ο δρόμος, πόσα αυτοκίνητα υπάρχουν, πόσο γρήγορα και πόσο κοντά σας περνάνε και πόσο μακριά είστε από την επόμενη διασταύρωση. Σε γρήγορους δρόμους με λίγες διασταυρώσεις, να ποδηλατείτε πιο δεξιά και σε αργούς δρόμους με πολλές διασταυρώσεις να οδηγείτε πιο αριστερά.

Σύγκρουση No 2: H πόρτα

Ο οδηγός ανοίγει την πόρτα του ακριβώς μπροστά σας. Θα πέσετε επάνω της αν δεν σταματήσετε εγκαίρως. Αν είστε τυχεροί, ο οδηγός θα βγει από το αυτοκίνητο πριν χτυπήσετε στην πόρτα, οπότε θα έχετε τουλάχιστον την τύχη να πέσετε πάνω του να χρησημοποιήσετε το σώμα του σαν μαξιλάρι μεταξύ εσάς και τις πόρτας !!!!

Πως να αποφύγετε την σύγκρουση :

Να ποδηλατείτε στα αριστερά. Να ποδηλατείτε αρκετά αριστερά ώστε να μην πέσετε πάνω σε μία πόρτα που θα ανοίξει χωρίς να το περιμένετε. Να είστε προσεκτικοί όταν ποδηλατείτε τόσο αριστερά στη λωρίδα όπου τα αυτοκίνητα δεν σας προσπερνούν εύκολα, αλλά είναι πολύ πιθανότερο να χτυπήσετε σε μία πόρτα παρκαρισμένου αυτοκινήτου αν ποδηλατείτε αρκετά κοντά σε αυτό παρά να σας χτυπήσει ένα αυτοκίνητο από πίσω όπου μπορεί να σας δει καθαρά.

Σύγκρουση No 3 : Το Κόκκινο Φανάρι του Θανάτου

Είστε σταματημένος στα δεξιά ενός αυτοκινήτου που ήδη περιμένει σε κόκκινο φανάρι ή πινακίδα STOP. Όταν το φανάρι γίνει πράσινο, πηγαίνεις ευθεία και τότε το αυτοκίνητο στρίβει δεξιά, ακριβώς πάνω σου. Ακόμα και μικρά αυτοκίνητα μπορούν να σας χτυπήσουν έτσι, αλλά αυτό το σενάριο γίνετε ιδιαίτερα επικίνδυνο όταν το όχημα είναι μακρύ (λεωφορείο ή φορτηγό). Ένας ποδηλάτης από το Austin σκοτώθηκε το 1994 όταν σταμάτησε δεξιά από ένα φορτηγό και αυτό έστριψε δεξιά. Συνεθλίβη κάτω από τις ρόδες του.

Πως να αποφύγετε αυτή τη σύγκρουση

Μη σταματάτε στη τυφλή γωνία. Σταματήστε ΠΙΣΩ από το αυτοκίνητο αντί για δεξιά, όπως στο παρακάτω διάγραμμα.

Αυτό σας κάνει πολύ ορατούς στην κυκλοφορία από όλες τις πλευρές. Είναι αδύνατον να μη σας δει το αυτοκίνητο πίσω σας όταν είστε ακριβώς μπροστά του

Μια άλλη επιλογή είναι να σταματήσετε είτε στο σημείο Α του παραπάνω διαγράμματος (όπου ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου μπορεί να σας δει), είτε στο σημείο Β πίσω από το πρώτο αυτοκίνητο ώστε να μην μπορεί να στρίψει πάνω σας και αρκετά μπροστά από το δεύτερο αυτοκίνητο ώστε ο οδηγός του να μπορεί να σας δει καθαρά. Είναι ανώφελο να κάνετε τον κόπο να να αποφύγετε να σταματήσετε στα δεξιά του πρώτου αυτοκίνητου εάν κάνετε το λάθος να σταματήσετε στα δεξιά του δεύτερου. Οποιοδήποτε από τα δύο αυτοκίνητα μπορεί να σας χτυπήσει.

Εάν επιλέξετε το σημείο Α, ποδηλατήστε γρήγορα για να περάσετε το δρόμο μόλις το φανάρι γίνει πράσινο. Μην κοιτάξετε τον οδηγό για να δείτε αν θα ξεκινήσει και στρίψει. Αν είσαστε στο σημείο Α και ο οδηγός θέλει να στρίψει, τότε είστε στο δρόμο του. Γιατί διαλέξατε το σημείο Α εάν δεν είσαστε πρόθυμος να περάσετε το δρόμο όταν είχατε την ευκαιρία; Όταν το φανάρι γίνει πράσινο, απλώς ξεκινήστε, και ξεκινήστε γρήγορα. (Αλλά φυσικά βεβαιωθείτε ότι κανένα αυτοκίνητο δεν παραβιάζει το κόκκινο φανάρι του κάθετου δρόμου.)

Αν επιλέξετε το σημείο Β, μόλις ανάψει το πράσινο ΜΗΝ προσπεράσετε το αυτοκίνητο μπροστά σας. Μείνετε πίσω του γιατί μπορεί να στρίψει ανά πάσα στιγμή. Αν δεν στρίψει δεξιά κατ’ ευθείαν, μπορεί να στρίψει δεξιά σε κάποια είσοδο ή χώρο στάθμευσης οπουδήποτε. Μην υπολογίζετε στο να βγάλει φλας ο οδηγός, δεν το κάνουν. Υποθέστε ότι το αυτοκίνητο θα στρίψει δεξιά ανά πάσα στιγμή. (Ποτέ μην προσπερνάτε ένα αυτοκίνητο από τα δεξιά!). Προσπαθήστε να μείνετε μπροστά από το αυτοκίνητο πίσω σας μέχρι να περάσετε τη διασταύρωση διότι διαφορετικά μπορεί να προσπαθήσουν σας κόψουν καθώς θα στρίβουν δεξιά.

Παρ’ όλο που δεν συνιστούμε να περνάτε κόκκινα φανάρια, παρατηρήστε ότι είναι ασφαλέστερο το να περάσετε το κόκκινο φανάρι εάν δεν υπάρχει κίνηση στην κάθετη οδό, από το να περιμένετε νομίμως στο κόκκινο φανάρι ακριβώς απ’ τα δεξιά ενός αυτοκινήτου, μόνο και μόνο για να σας χτυπήσει στρίβοντας δεξιά όταν το φανάρι γίνει πράσινο. Το ηθικό δίδαγμα εδώ δεν είναι να παραβείτε το νόμο, αλλά να καταλάβετε ότι μπορείτε πολύ εύκολα να τραυματιστείτε ακόμα και αν τον τηρήσετε.

Παρεμπιπτόντως, να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί όταν περνάτε σταματημένα αυτοκίνητα από τα δεξιά καθώς προσεγγίζετε ένα κόκκινο φανάρι. Υπάρχει κίνδυνος να χτυπηθείτε από πόρτα που ανοίγει από τη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, ή να χτυπηθείτε από κάποιο αυτοκίνητο που αποφασίζει απρόσμενα να μπει σε χώρο στάθμευσης στη δεξιά πλευρά του δρόμου.

Σύγκρουση No 4: Το χτύπημα από δεξιά.

Ένα αυτοκίνητο σας προσπερνά, και στη συνέχεια στρίβει ακριβώς μπροστά σας, ή ακόμα κατευθείαν προς τα πάνω σας. Οι οδηγοί πιστεύουν ότι δεν κινείστε αρκετά γρήγορα, μόνο και μόνο επειδή είστε με το ποδήλατο, έτσι ποτέ δεν αντιλαμβάνονται ότι δεν προλαβαίνουν να σας προσπεράσουν. Έστω και αν ΄΄κοκαλώσετε΄΄ τα φρένα σας για να μην τους χτυπήσετε, αυτοί συνήθως δεν αντιλαμβάνονται ότι κάνουν κάτι στραβό. Αυτού του είδους η σύγκρουση, είναι πολύ δύσκολο να αποφευχθεί, επειδή δεν την αντιλαμβανόμαστε μέχρι τελευταία στιγμή, και επειδή δεν υπάρχει χώρος για να ελιχθείτε όταν συμβεί.


Πως να αποφύγετε μια τέτοια σύγκρουση:

1. Μην ποδηλατείτε στο πεζοδρόμιο. Όταν ΄΄κατεβαίνετε΄΄ από το πεζοδρόμιο, προκειμένου να διασχύσετε τον δρόμο, δεν είστε ορατοί στους αυτοκινητιστές. Κινδυνέυτε να σας χτυπήσουν εάν το κάνετε.

2. Ποδηλατείτε στα αριστερά του δρόμου. Καταλαμβάνοντας ολόκληρη την λωρίδα, κάνετε πιο δύσκολο στους οδηγούς να σας προσπεράσουν και να σας ΄΄κλείσουν΄΄ ή να στρίψουν προς το μέρος σας. Μην νιώθετε ενοχές καταλαμβάνοντας την λωρίδα: εάν οι αυτοκινητιστές δεν απειλούσαν την ζωή σας, με το να στρίβουν ακριβώς μπροστά σας, ή κατά πάνω σας, ή προσπερνώντας σας ΄΄ξυστά΄΄, τότε δεν θα χρειαζόταν να το κάνετε. Εάν η λωρίδα στην οποία κινήστε δεν είναι αρκετά φαρδιά ώστε να σας προσπεράσουν με ασφάλεια, τότε θα πρέπει να καταλαμβάνετε ολόκληρη την λωρίδα ούτως ή άλλως.

3. Ελέγξτε τον καθρέφτη σας πριν προσεγγίσετε μια διασταύρωση. ( Εάν δεν έχετε καθρέφτη τιμονιού ή καθρεφτάκι κράνους, προμηθευτείτε έναν άμεσα. ) Βεβαιωθείτε ότι ελέγχετε τον καθρέφτη σας καλά πριν φτάσετε στην διασταύρωση. Όταν πλέον είστε μέσα στην διασταύρωση, θα χρειαστεί να δώσετε την προσοχή σας, στο τί είναι μπροστά σας.

Σύγκρουση No 5 :Το χτύπημα από δεξιά, μέρος δεύτερο.

Προσπερνάτε ένα αργά κινούμενο αυτοκίνητο, ( ή ακόμη και άλλο ποδήλατο ) από τα δεξιά, όταν αναπάντεχα αυτό κάνει δεξιά στροφή προς το μέρος σας, στην προσπάθειά του να μπει σε μία θέση πάρκινκ ή σε παράδρομο.

Πως να αποφύγετε μια τέτοια σύγκρουση:

1. Μην προσπερνάτε από τα δεξιά. Αυτού του είδους η σύγκρουση είναι πολύ εύκολο να αποφευχθεί. Απλά μην προσπερνάτε κανενός είδους όχημα από τα δεξιά. Αν ένα αυτοκίνητο μπροστά σας κινείται με μόλις 10 χλμ./ώρα, τότε επιβραδύνετε και εσείς, πάντα πίσω του. Τελικά κάποια στιγμή θα κινηθεί γρηγορότερα. Εάν όχι, προσπεράστε το από αριστερά, όποτε αυτό μπορεί να γίνει με ασφάλεια.

Όταν προσπερνάτε ποδηλάτες από τα αριστερά, φωνάξτε ΄΄από αριστερά΄΄, πρίν ξεκινήσετε την προσπέραση, ώστε να μην κινηθούν ξαφνικά αριστερά, προς το μέρος σας.( Φυσιολογικά είναι σχεδόν αδύνατο να κινηθούν ξαφνικά προς τα αριστερά χωρίς να ελέγξουν, ξέροντας ότι κινδυνεύουν από την κυκλοφορία των άλλων οχημάτων). Εάν ποδηλατούν άκρη αριστερά, εμποδίζοντάς σας να προσπεράσετε με ασφάλεια από αριστερά, τότε φωνάξτε ΄΄από δεξιά΄΄, πρίν τους προσπεράσετε από δεξιά.

Εάν αρκετά αυτοκίνητα είναι σταματημένα στο φανάρι, τότε μπορείτε να επιχειρήσετε προσπέραση από δεξιά, πάρα πολύ προσεκτικά. Να θυμάστε όμως ότι κάποιος μπορεί αιφνιδιαστικά να ανοίξει την πόρτα του αυτοκινήτου για να βγεί από αυτό.

Επίσης να θυμάστε ότι αν προσπερνάτε από δεξιά, και ξαφνικά η κίνηση αρχίσει ξανά, κινδυνεύετε από την περίπτωση #3 ΄΄το κόκκινο φανάρι του θανάτου΄΄.

Σημειώστε ότι αν ακολουθείτε ένα αργά κινούμενο όχημα, ποδηλατείτε ακριβώς πίσω του,όχι στο τυφλό σημείο του, πίσω δεξιά. Ακόμα και αν δεν προσπερνάτε ένα αυτοκίνητο από δεξιά, εξακολουθείτε να κινδυνεύετε να πέσετε επάνω του εάν αυτό στρίψει δεξιά και εσείς βρίσκεστε ακριβώς δίπλα του.

2. Κοιτάξτε πίσω σας πριν στρίψετε δεξιά. Εχετε την ευκαιρία να αποφύγετε σύγκρουση με ποδηλάτες που παραβιάζουν τον κανόνα #1 παραπάνω, και προσπαθούν να σας προσπεράσουν από τα δεξιά. Κοιτάξτε πίσω σας πριν κάνετε μια δεξιά στροφή, ώστε να βεβαιωθείτε ότι ένα άλλο ποδήλατο δεν προσπαθεί να σας προσπεράσει. ( Επίσης να θυμάστε ότι μπορεί να έρχονται από το πεζοδρόμιο ενώ εσείς βρίσκεστε στο δρόμο. ) Ακόμα και αν είναι λάθος του την ίδια ζημιά θα πάθετε αν χτυπήσετε.

Σύγκρουση No 6; Η Αριστερή Στροφή

Ένα αυτοκίνητο που έρχεται προς το μέρος σου κάνει μια αριστερή στροφή, ακριβώς μπροστά σου ή ακριβώς πάνω σου.

Πώς να αποφύγεις αυτή τη σύγκρουση:


  1. Μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο. Μόλις κατεβαίνεις το πεζοδρόμιο για να διασχίσεις το δρόμο είσαι αόρατος στον αυτοκινητιστή που στρίβει.
  2. Αγόρασε φώτα. Άμα κάνεις ποδήλατο τη νύχτα πρέπει οπωσδήποτε να έχεις μπροστά προβολέα. Άλλωστε, απαιτείται από το ΚΟΚ.
  3. Να φοράς κάτι φωτεινό, ακόμα και την ημέρα. Μπορεί να ακούγεται χαζό, αλλά τα ποδήλατα είναι μικρά και φαίνονται δύσκολα ακόμα και κατά την διάρκεια της ημέρας .Κίτρινα ή πορτοκαλί ανακλαστικά γιλέκα κάνουνε μεγάλη τη διαφορά. Επίσης οι ανακλαστικές ταινίες στα πόδια είναι μια καλή λύση και είναι φτηνές.
  4. Μην περνάς από δεξιά. Μην προσπερνάς, οχήματα που κινούνται αργά, από δεξιά. Κάνοντας αυτό γίνεσαι αόρατος στα οχήματα που στρίβουν από αριστερά στις διασταυρώσεις. Όταν κάνεις προσπέραση από τα δεξιά, επίσης, υπάρχει η περίπτωση το όχημα που προσπερνάς να κάνει δεξιά στροφή ακριβώς πάνω σου.
  5. Κόψε ταχύτητα. Αν δεν μπορείς να έχεις απευθείας οπτική επαφή με τον οδηγό (ειδικά τη νύχτα), κόψε τόση ταχύτητα ώστε να μπορείς να σταματήσεις εντελώς άμα χρειαστεί. Σίγουρα αυτό δεν είναι βολικό αλλά γλυτώνεις με αυτόν τον τρόπο τη σύγκρουση.


Σύγκρουση No 7; Χτύπημα από πίσω

Παρεκκλίνετε αθώα λίγο προς τα αριστερά για να αποφύγετε ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή άλλο εμπόδιο και σας χτυπάει ένα αυτοκίνητο που έρχεται από πίσω.


Πώς να αποφύγετε αυτή τη σύγκρουση:

  1. Ποτέ μα ποτέ μην κινείστε προς τα αριστερά χωρίς πρώτα να κοιτάξετε πίσω σας. Μερικοί αυτοκινητιστές προσπερνούν ποδηλάτες σε απόσταση λίγων εκατοστών, άρα και η παραμικρή κίνηση προς τα αριστερά μπορεί να σας τοποθετήσει στην πορεία του αυτοκινήτου. Εξασκηθείτε στο να διατηρείτε ευθύγραμμη κίνηση όταν κοιτάτε πάνω από τον ώμο σας μέχρι να το κάνετε τέλεια. Οι περισσότεροι νέοι ποδηλάτες τείνουν να παρεκκλίνουν αριστερά όταν κοιτάνε πίσω τους, πράγμα που μπορεί να αποβεί μοιραίο.
  2. Μην μπαινοβγαίνετε στα ανάμεσα κενά μιας γραμμής παρκαρισμένων αυτοκινήτων. Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να κινηθείτε στα κομμάτια που δεν έχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα, βγαίνοντας στην κίνηση μόνο όταν συναντάτε παρκαρισμένο. Αυτό σας βάζει στον κίνδυνο να σας χτυπήσουν από πίσω. Αντί για αυτό, ακολουθείστε μια σταθερή ευθεία γραμμή στην λωρίδα της κίνησης.
  3. Χρησιμοποιείτε καθρέφτη. Αν δεν έχετε, πηγαίνετε σε ένα ποδηλατικό κατάστημα και αγοράστε έναν τώρα. Υπάρχουν μοντέλα που προσαρμόζονται στο τιμόνι, κράνος ή γυαλιά. Πρέπει πάντα να κοιτάτε άμεσα πίσω σας πριν κινηθείτε αριστερά, αλλά έχοντας τον καθρέφτη παρακολουθείτε την κίνηση χωρίς να χρειάζεται να κοιτάτε συνεχώς πίσω.



Σύγκρουση No 8; Σύγκρουση από πίσω (μέρος β’)

Χτύπημα από αυτοκίνητο στο πίσω μέρος, Αυτό το είδος χτυπήματος είναι αυτό που φοβούνται περισσότερο οι ποδηλάτες, αλλά δεν είναι από τα ατυχήματα που συμβαίνει συχνά (εκτός αν είναι νύχτα ή σε μεγάλες διαδρομές εκτός πόλης). Εντούτοις, είναι μια από τις πιο δύσκολες συγκρούσεις να αποφευχθούν, δεδομένου ότι συνήθως δεν κοιτάμε πίσω μας. Ο καλύτερος τρόπος να αποφύγουμε τέτοιου τύπου σύγκρουση είναι να κάνουμε ποδήλατο σε μεγάλους δρόμους (αρκετά ευρείς και με πολλές λουρίδες), σε ποδηλατολουρίδες – ποδηλατοδρόμους (που τέτοιο πράγμα στην Ελλάδα θα μου πείτε και έχετε δίκιο) ή σε δρόμους που τα αυτοκίνητα κινούνται με αργούς ρυθμούς. Τρεις Αμερικάνοι ποδηλάτες πέθαναν με αυτό τον τρόπο (Ο Tom Churchill και ο Andrew Turner, και πιθανώς ο William Sigtryggsson) και τα τρία ατυχήματα έγιναν νύχτα και τουλάχιστον σε δύο από αυτά οι ποδηλάτες δεν είχα φώτα. Είναι σπάνιο να γίνει σύγκρουση από πίσω την ημέρα.


Πώς να αποφύγετε αυτή τη Σύγκρουση:

  1. Προμηθευτείτε ένα φως οπίσθιας σήμανσης. Αν κάνετε ποδήλατο την νύχτα, είναι απολύτως απαραίτητο να έχετε ένα κόκκινο προειδοποιητικό οπίσθιο φως. Ο Bruce Mackey (Πρώην υπεύθυνος ποδηλατικής ασφάλειας της Φλόριντα και νυν της Νεβάδα) επισημάνει πως το 60% των συγκρούσεων με ποδήλατα στην Φλόριντα έγιναν με ποδηλάτες που έκαναν ποδήλατο τη νύχτα χωρίς φώτα. Το 1999, το 39% των θανάτων από ατύχηματα με ποδήλατο παγκοσμίως, έγιναν μεταξύ 6 μμ και μεσάνυχτα. [ Πηγή: USA Today, 22-10-2001, Απευθυνόμενοι στο ασφαλιστικό ίδρυμα για την ασφάλεια εθνικών οδών). Μπορείτε να προμηθευτείτε Οπίσθια φώτα σήμανσης από το οποιοδήποτε κατάστημα Ποδηλάτων με ένα μικρό κόστος. Αυτού του τύπου συνήθως φώτα χρειάζονται 2 αλκαλικές μπαταρίες ΑΑ, οι οποίες κρατούν για μήνες (φθάνουν και τις 300 ώρες!). Οπότε δεν μπορώ να γίνω πιο σαφής, αν κάνετε ποδήλατο τη νύχτα πάρτε ένα οπίσθιο φως!
  2. Φορέστε ένα αντανακλαστικό γιλέκο ή ένα τρίγωνο ασφαλείας. Ο υψηλής ποιότητας αντανακλαστικός εξοπλισμός σας κάνει πολύ περισσότερο ορατούς όχι μόνο τη νύχτα αλλά ακόμα και κατά τη διάρκεια της μέρας. Μια φίλη μου είχε μόλις φύγει από το σπίτι μου μια μέρα, φορώντας ένα αντανακλαστικό γιλέκο, και ενώ είχε απομακρυνθεί περίπου μισό χιλιόμετρο δεν μπορούσα να δω ούτε εκείνη ούτε το ποδήλατο της αλλά μπορούσα να δω ξεκάθαρα την αντανάκλαση από το γιλέκο της. Τη νύχτα η αντανάκλαση από το γιλέκο φαίνετε από πολύ πιο μακριά. Μπορείτε να προμηθευτείτε ένα αντανακλαστικό γιλέκο ή τρίγωνο ασφαλείας από τα ποδηλατικά καταστήματα από 10 € έως 20 €. Επίσης όταν κάνετε ποδήλατο και ακούσετε κάποιο όχημα να σας πλησιάζει σηκώστε το σώμα σας σε κάθετη θέση ώστε να γίνει το αντανακλαστικό γιλέκο σας όσο περισσότερο γίνετε ορατό.
  3. Διαλέξτε φαρδείς δρόμους. Κινηθείτε σε δρόμους που έχουν εξωτερική λωρίδα, ή έστω μια λωρίδα που να χωράει εύκολα ένα ποδήλατο και ένα αυτοκίνητο δίπλα δίπλα. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να περάσει από δίπλα σας ένα αυτοκίνητο και να σας προσπεράσει χωρίς να σας χτυπήσει έστω και αν δεν σας είδε καν!
  4. Διαλέξτε δρόμους αργής κυκλοφορίας για να κινηθείτε. Όσο πιο αργά κινείτε ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο χρόνο και πιθανότητες έχει ο οδηγός να σας προσέξει. Κινηθείτε λοιπόν μέσα από συνοικιακούς δρόμους και πεζόδρομους όχι από κεντρικούς δρόμους, λεωφόρους.
  5. Χρησιμοποιείτε συνοικιακούς δρόμους τα Σαββατοκύριακα. Ο Κίνδυνος του να ποδηλατείτε Σαββατόβραδα ή και Παρασκευή Βράδυ είναι πολύ μεγαλύτερος από οποιαδήποτε άλλη μέρα, διότι κυκλοφορούν οι μεθυσμένοι! Αν αναγκαστικά πρέπει να κυκλοφορήσετε Παρασκευή ή Σάββατο βράδυ αποφύγετε της λεωφόρους και τα μέρη που υπάρχουν μαγαζιά νυχτερινής διασκέδασης και κινηθείτε σε συνοικιακούς δρόμους(όχι πολύ στενούς), πεζόδρομους και πεζοδρόμια.
  6. Προμηθευτείτε ένα καθρέφτη. Πάρτε ένα καθρέφτη και μάθετε να τον χρησιμοποιείτε. Αν δείτε πίσω σας ένα αυτοκίνητο και νομίζετε πως ο οδηγός δεν σας έχει προσέξει, κατεβείτε από το ποδήλατο γρήγορα και ανεβείτε στο πεζοδρόμιο. Οι καθρέφτες κοστίζουν 10 με 20 € και πιστέψτε με όταν θα τους συνηθίσετε θα αναρωτηθείτε πως κυκλοφορούσατε τόσο καιρό χωρίς αυτούς. Η Οδική μου ανασφάλεια έπεσε κατά 80% από τότε που πήρα καθρέφτη. Για να πεισθείτε, εγκαταστήστε και χρησιμοποιήστε ένα καθρέφτη για ένα μήνα και μετά βγάλτε τον, παρατηρήστε λοιπόν πως θα κοιτάτε συνέχεια στο σημείο που ήταν ο καθρέφτης και πόση ανασφάλεια θα νιώθετε που δεν έχετε έναν.
  7. Μην «αγκαλιάζετε» την στροφή. Αυτό είναι αντί-διαισθητικό γιατί συνήθως παίρνουμε τις στροφές κλειστά, αλλά δώστε στον εαυτό σας λίγο χώρο ανάμεσα από εσάς και την στροφή. Αυτό σας δίνει χώρο να κινηθείτε σε περίπτωση που δείτε από τον καθρέφτη σας ένα μεγάλο όχημα να σας πλησιάζει χωρίς να κάνει κίνηση να απομακρυνθεί από εσάς και να σας αποφύγει. Επίσης αν πάρετε την στροφή κλειστά υπάρχει πιθανότητα να σας χτυπήσει από δεξιά (περίπτωση 1)

Σύγκρουση No 8 ; Το χτύπημα του πεζοδρομίου

Οδηγείς στο πεζοδρόμιο και καθώς περνάς απέναντι τον δρόμο, ένα αυτοκίνητο κάνει δεξιά στροφή ακριβώς πάνω σου!. Τα αυτοκίνητα δεν περιμένουν κάποιο ποδήλατο στην διασταύρωση γι’ αυτο θα πρέπει να είσαι ΠΟΛΥ προσεκτικός για να αποφύγεις μια σύγκρουση σαν και αυτή. Ο Devorah Feldman χτηπήθηκε σε μια αντίστοιχη περίπτωση και τώρα υποφέρει από μόνιμες βλάβες. Η περίπτωση αυτή είναι τόσο συνηθισμένη που έχει χαθεί ο αριθμός έχουμε χάσει τον αριθμό των ποδηλατών που έχουν χτυπήσει με αυτόν τον τρόπο.


Πως να αποφύγεις το ατύχημα

  1. Έχε ένα φώται . Αν οδηγείς το βράδυ, πρέπει οπωσδήποτε να έχεις ένα μπροστινό φανάρι. Ούτως ή άλλως είναι υποχρεωτικό από το ΚΟΚ.
  2. Ελλάτωσε Ταχύτητα. Φρενάρισε αρκετά ώστε να μπορείς να σταματήσεις τελείως αν χρειαστεί.
  3. Μην κυκλοφορείς από το πεζοδρόμιο συνεχώς. Διασταυρώνοντας τον δρόμο από το πεζοδρόμιο μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικύνδινο (?). Αν το κάνεις αυτό από το αριστερό πεζοδρόμιο , κινδυνεύεις να χτυπηθείς όπως και στο διάγραμμα. Αν το προσπαθήσεις από το δεξί πεζοδρόμιο κατα την φορά του δρόμου, κινδυνεύεις να χτυπηθείς από αυτοκίνητο το οποίο στρίβει δεξιά από πίσω σου. Επίσης κινδυνέυεις να χτυπηθείς από αυτοκίνητα τα οποία βγαίνουν απο τους κάθετους δρόμους. Αυτά τα ατυχήματα είναι δύσκολο να αποφευχθούν, το οποίο είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να κυκλοφορείς κυρίως από το πεζοδρόμιο.

Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να κυκλοφορείς από το πεζοδρόμιο είναι γιατί έτσι φοβίζεις τους πεζούς. Το ποδήλατο είναι φόβητρο για τους πεζούς όπως είνια το αυτοκίνητο για τους ποδηλάτες. Τέλος η ποδηλασία στο πεζοδρόμιο είναι παράνομη σε ορισμένες περιοχές. Αν σκοπεύεις να οδηγήσεις στο πεζοδρόμιο κάνε το αργα και με ΜΕΓΑΛΗ προσοχή, ΕΙΔΙΚΑ όταν διασταυρώνεις έναν δρόμο μεταξύ δυο πεζοδρομίων

Σύγκρουση No 8 : Σύγκρουση στο αντίθετo ρεύμα.


Οδηγείτε αριστερά, στο αντίθετο ρεύμα. Ένα αυτοκίνητο στρίβει δεξιά βγαίνοντας από παράδρομο, κεντρικό δρόμο ή χώρο στάθμευσης και πέφτει επάνω σας. Δεν σας είδε επειδή έλεγξε μόνο αριστερά του. Δεν είχε κανένα λόγο να περιμένει ότι κάποιος θα ερχόταν από λάθος κατεύθυνση.

Ακόμη χειρότερα θα μπορούσε να σας χτυπήσει μετωπικά αυτοκίνητο που κινείται στον ίδιο δρόμο και κινείται κανονικά δεξιά. Σ’ αυτή την περίπτωση ο χρόνος που έχει ο οδηγός του αυτοκινήτου για να σας δει και να σας αποφύγει είναι μειωμένος λόγω της μεγαλύτερης σχετικής ταχύτητας με την οποία πλησιάζουν τα δύο οχήματα. Η σύγκρουση θα είναι σφοδρότερη και με χειρότερα αποτελέσματα για τους ίδιους λόγους (οι ταχύτητες των 2 οχημάτων αθροίζονται).

Πώς θα αποφύγετε αυτή τη σύγκρουση:

Μην οδηγείτε στο αντίθετο ρεύμα. Η οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αρχικά δείχνει να έχει κάποια πλεονεκτήματα επειδή μπορείτε να δείτε πιο εύκολα τα αυτοκίνητα που σας προσπερνούν, αλλά τελικά είναι λάθος, για τους παρακάτω λόγους:

  1. Αυτοκίνητα που βγαίνουν από παράδρομο, κεντρικό δρόμο ή χώρο στάθμευσης (μπροστά σας και αριστερά) και στρίβουν δεξιά δεν περιμένουν κυκλοφορία από λάθος κατεύθυνση. Δεν θα σας δουν και θα πέσουν επάνω σας.
  2. Οταν θα χρειασθεί να στρίψετε δεξιά είναι δύσκολο και παρακινδυνευμένο.
  3. Τα αντιθέτως ερχόμενα αυτοκίνητα σας πλησιάζουν με μεγάλη σχετική ταχύτητα. Αν η ταχύτητα σας είναι 15χαω και του αυτοκινήτου 35χαω, ένα αυτοκίνητο που σας πλησιάζει από πίσω έχει σχετική ταχύτητα μόνο 20χαω (35-15). Αν όμως κινείστε στο αντίθετο ρεύμα τότε το ίδιο αυτοκίνητο σας πλησιάζει με 50χαω δηλαδή 250% πιο γρήγορα! Αυτό σημαίνει ότι οι δύο οδηγοί, αυτοκινήτου και ποδηλάτου, έχουν πολύ λιγότερο χρόνο αντίδρασης και ότι αν τελικά συγκρουσθούν, τα αποτελέσματα θα είναι 10 φορές χειρότερα.
  4. Είναι παράβαση του ΚΟΚ.
  5. Στο 25% των ατυχημάτων που εμπλέκονται ποδηλάτες αυτοί οδηγούσαν στο αντίθετο ρεύμα .


Υπάρχει μια μόνο ίσως εξαίρεση για την οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα . Όταν οδηγείτε σε στενούς επαρχιακούς δρόμους όπου τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο το να οδηγείτε στο αντίθετο ρεύμα ώστε να μπορείτε να δείτε τα αυτοκίνητα από μεγαλύτερες αποστάσεις. Συγκρινόμενη με την κίνηση σε αστικές περιοχές η κυκλοφορία σε επαρχιακούς δρόμους δεν αφήνει πολύ χώρο για να μοιραστεί ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τα ποδήλατα. Σε αυτή την περίπτωση η οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα σας επιτρέπει να προλάβετε να βγείτε από το δρόμο αν κάποιο αυτοκίνητο δεν σας έχει δει και κατευθύνεται επάνω σας.

Ταα προβλήματα #1 και #2 δεν υπάρχουν στους επαρχιακούς δρόμους επειδή οι διασταυρώσεις όπως και οι στροφές που πιθανόν να χρειαστεί να κάνετε προς τα δεξιά είναι ελάχιστες . Η κίνηση στους επαρχιακούς δρόμους είναι πολύ πιο αραιή και αυτό σημαίνει ότι μπορεί (εφ όσον έχετε αρκετή ορατότητα) να έχετε τη δυνατότητα να μετακινηθείτε στη “σωστή” πλευρά του δρόμου όταν κάποιο αυτοκίνητο σας πλησιάζει από μπροστά. Μπορείτε επίσης να αλλάζετε ρεύμα κυκλοφορίας συνεχώς (εφ όσον πάλι υπάρχει η απαιτούμενη ορατότητα και η κυκλοφορία είναι πολύ αραιή) κινούμενοι πότε δεξιά και πότε αριστερά ανάλογα με το αν το αυτοκίνητο σας πλησιάζει από μπροστά ή από πίσω. Στους επαρχιακούς δρόμους επειδή η ταχύτητα των αυτοκινήτων μπορεί να είναι μεγαλύτερη από 100χαω καλό είναι να έχετε τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση από αυτά όταν περνούν δίπλα σας.

Να θυμάστε πάντοτε όμως ότι η σχετική ταχύτητά σας με τα αντιθέτως ερχόμενα αυτοκίνητα είναι πολύ μεγαλύτερη όταν κινείσθε στο αντίθετο ρεύμα και ότι κάνετε παράβαση του κοκ. Σκεφθείτε το καλά λοιπόν πριν το κάνετε.

Γενικότερες Συμβουλές

Αποφεύγετε πολυσύχναστους δρόμους.

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν όσοι ξεκινούν τη ποδηλασία είναι το να χρησιμοποιούν ακριβώς τις ίδιες διαδρομές που χρησιμοποιούσαν με το αυτοκίνητο/μοτοσικλέτα. Είναι συνήθως καλύτερα να προτιμούμε τους δρόμους όπου τα αυτοκίνητα είναι λιγότερα και κινούνται πιο αργά. Σίγουρα οι ποδηλάτες έχουν δικαίωμα στους δρόμους, αλλά αυτό είναι μικρή παρηγοριά όταν είσαι νεκρός. Σκεφτείτε πόσο πολύ μπορείτε να εξελίξετε αυτή τη τακτική: Αν μάθετε καλά τις διαδρομές σας, θα δείτε ότι σε πολλές πόλεις μπορεί να κινείται κανείς μέσα από γειτονιές για να φτάσει στα περισσότερα μέρη και ότι μπορεί απλώς να διασταυρώνεται με τους κεντρικούς δρόμους αντί να κινείται σε αυτούς.

Φωτιστείτε.

Αυτονόητο; Αφού λοιπόν είναι τόσο αυτονόητο, γιατί οι περισσότεροι που οδηγούν ποδήλατο τη νύχτα το κάνουν χωρίς φώτα; Τα ποδηλατικά καταστήματα διαθέτουν κόκκινα πίσω φώτα αναλαμπής για 15€ ή λιγότερο. Τα μπροστινά φώτα είναι εξίσου σημαντικά. Αναζητήστε το νέο είδος με τα LED όπου οι μπαταρίες διαρκούν δέκα φορές περισσότερο από ότι στα παλιά φώτα.

Ποδηλατείτε σαν να ήσασταν αόρατοι.

Να θεωρείτε ότι οι οδηγοί δεν αντιλαμβάνονται την παρουσία σας και να κινείστε με τέτοιο τρόπο ώστε να μην σας χτυπήσουν ακόμα και αν δεν σας έχουν δει. Δεν προσπαθείτε να ΓΙΝΕΤΕ αόρατοι, προσπαθείτε να καταστήσετε αδιάφορο το αν τα αυτοκίνητα σας βλέπουν ή όχι. Αν κινείστε με τέτοιο τρόπο όπου ένα αυτοκίνητο πρέπει να σας δει και να δράσει για να αποφύγει να σας χτυπήσει (π.χ. πρέπει να επιβραδύνει ή να αλλάξει λωρίδα), αυτό σημαίνει ότι σίγουρα θα σας χτυπήσει αν δεν σας έχει δει. Αλλά αν μείνετε έξω από την πορεία του, τότε δεν θα σας χτυπήσει ακόμα και αν δεν αντιληφθεί καθόλου την παρουσία σας.

Σε δρόμους όπου τα αυτοκίνητα κινούνται πολύ γρήγορα, έχουν και λιγότερο διαθέσιμο χρόνο να σας δουν επειδή σας πλησιάζουν πολύ γρήγορα. Φυσικά πρέπει να αποφεύγετε τέτοιους δρόμους όσο είναι δυνατό, εκτός αν υπάρχει αρκετός χώρος για ένα αυτοκίνητο και ένα ποδήλατο το ένα δίπλα στο άλλο. Και αν ΠΡΑΓΜΑΤΙ υπάρχει τέτοιος χώρος τότε μπορείτε να εφαρμόσετε το αόρατο στυλ οδηγώντας στην δεξιά άκρη. Αν είστε αρκετά δεξιά, τόσο ώστε να μην βρίσκεστε στο τμήμα της λωρίδας που βρίσκονται τα αυτοκίνητα, τότε αυτά θα σας προσπερνούν χωρίς να σας χτυπήσουν ακόμα και αν δεν σας δουν. (εξαιρέσεις στο να πρέπει να οδηγείτε πολύ άκρη δεξιά, σημειώνονται παρακάτω)
Και άλλο παράδειγμα: Είναι καλή ιδέα το να ειδοποιείτε ότι θα στρίψετε αριστερά, αλλά είναι καλύτερη ιδέα το να κάνετε την αριστερή στροφή σας σε μια στιγμή ή ένα σημείο όπου δεν υπάρχουν πίσω σας αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να σας χτυπήσουν όσο εσείς περιμένετε για να κάνετε τη στροφή σας. Μπορείτε να χαζεύετε στη μέση του δρόμου, σταματημένοι, με το αριστερό χέρι τεντωμένο, αλλά εξαρτάστε από τα αυτοκίνητα πίσω σας να σας δουν και να σταματήσουν. Αν δεν σας δουν, θα έχετε πρόβλημα.
Φυσικά δεν συνιστούμε να περνάει κανείς με κόκκινο. Αν όμως είστε από αυτούς που το κάνουν, τότε εφαρμόστε την αρχή του αόρατου όταν αποφασίζετε αν θα περάσετε: Θα μπορούσε κάποιος από το κάθετο ρεύμα να με χτυπήσει αν ήμουν αόρατος; Αν ναι, τότε οπωσδήποτε μην περάσετε. Ποτέ μην υποχρεώνετε ένα αυτοκίνητο να επιβραδύνει για να αποφύγει να σας χτυπήσει (είτε σε κόκκινο φανάρι είτε αλλού). Θυμηθείτε, όσο περισσότερο βασίζεστε στα αυτοκίνητα να σας δουν ώστε να μην σας χτυπήσουν, τόσο περισσότερες πιθανότητες θα έχουν να σας χτυπήσουν τελικά.

Θυμηθείτε, δεν προσπαθείτε να ΓΙΝΕΤΑΙ αόρατοι, απλώς κινείστε με την θεώρηση ότι τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να σας δουν. Φυσικά, ΘΕΛΕΤΕ να σας δουν και θα πρέπει να βοηθήσετε σε αυτό. Αυτός είναι και ο λόγος που θα κουνήσετε το χέρι σε οδηγούς που ίσως είναι έτοιμοι να ξεπαρκάρουν μπροστά σας και που θα είστε φωτισμένοι σαν Χριστουγεννιάτικο δέντρο τη νύχτα (εμπρός και πίσω φώτα).

Υπάρχουν εξαιρέσεις στο να οδηγείτε σαν να ήσασταν αόρατοι. Για παράδειγμα, συχνά θα χρειαστεί να καταλάβετε μια ολόκληρη λωρίδα κυκλοφορίας, για τους λόγους που ακολουθούν. Καταλάβετε όλη τη λωρίδα όταν πρέπει.

Παρότι συχνά θα προτιμήσετε την άκρη-άκρη δεξιά για να αποφεύγετε τα αυτοκίνητα που σας προσπερνούν, είναι πολλές φορές ασφαλέστερο να κρατάτε όλη τη λωρίδα ή τουλάχιστον ν κινηθείτε λίγο αριστερά. Όπως θα δείτε στο διάγραμμα #1 ψηλότερα στη σελίδα, το να κινείστε λίγο αριστερότερα στις διασταυρώσεις να σας βλέπουν καλύτερα. Επίσης πρέπει να καταλάβετε όλη τη λωρίδα αν τα αυτοκίνητα σας προσπερνούν σε υπερβολικά μικρή απόσταση. Αυτό προϋποθέτει να σας δουν τα αυτοκίνητα που βρίσκονται πίσω σας και είτε να επιβραδύνουν είτε να αλλάξουν λωρίδα. Τότε βέβαια, αν βρίσκεστε σε ένα είδος δρόμου όπου δημιουργείτε ουρές αυτοκινήτων πίσω σας ή τα αναγκάζετε συνεχώς να αλλάζουν λωρίδα για να σας προσπεράσουν, μάλλον βρίσκεστε σε λάθος δρόμο και πρέπει να βρείτε έναν πιο ήσυχο και λιγότερο κεντρικό δρόμο.

  1. Τα αυτοκίνητα σας προσπερνούν σε υπερβολικά μικρή απόσταση. Αν η λωρίδα είναι πολύ στενή ώστε να σας προσπεράσουν με ασφάλεια, τότε κινηθείτε αριστερά και καταλάβετε όλη τη λωρίδα. Το να σας ακουμπήσει ένα αυτοκίνητο είναι πολύ επικίνδυνο.
  2. Στη δεξιά άκρη του δρόμου βρίσκονται παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Αν κινείστε πολύ κοντά σε αυτά θα σας χτυπήσει η πόρτα κάποιου που βγαίνει από το αυτοκίνητο. Κινηθείτε αριστερότερα.
  3. Βρίσκεστε σε περιοχή με πολύ κίνηση και μπροστά δεξιά σας υπάρχουν πάρκινγκ παράδρομος ή βοηθητικά δρομάκια. Τα αυτοκίνητα που στρίβουν αριστερά δεν θα σας δούν επειδή προσέχουν για την κίνηση στην ΜΕΣΗ του δρόμου και όχι στην πολύ άκρη του. Κινηθείτε αριστερά. Δείτε Διάγραμα #1 ψηλότερα.

Θα παρατηρήσατε ότι υπάρχουν κίνδυνοι και στο να κινείστε πολύ άκρη δεξιά και στο να καταλαμβάνετε όλη τη λωρίδα. Αν θέλατε έναν απόλυτο κανόνα, τότε συγνώμη, δεν είναι τόσο απλό. (Αλλά μην πτοείστε, γιατί πολλές από τις ΑΛΛΕΣ συμβουλές που αναφέρονται στην Top 10 λίστα πιο πάνω, δουλεύουν στο 100% των περιπτώσεων.) Αν κινείστε εντελώς δεξιά, κινδυνεύετε από τις πόρτες και δυσκολεύετε τους οδηγούς στις διασταυρώσεις στο να σας δουν. Αλλά αν καταλαμβάνετε όλη τη λωρίδα τότε σίγουρα θα σας χτυπ`ήσει από πίσω ένα αυτοκίνητο αν δεν σας δει. Για να αυξήσετε τις πιθανότητες να σας δουν όταν καταλαμβάνεται όλη τη λωρίδα, να είστε φωτισμένοι σαν Χριστουγεννιάτικο δέντρο τη νύχτα και να προτιμάτε κατά το δυνατό δρόμους σε γειτονιές όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με μικρότερες ταχύτητες και έτσι σας πλησιάζουν από πίσω πιο σιγά έχοντας περισσότερο χρόνο να σας δουν.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *