Είτε για ποδήλατα είτε για εκείνα τα “μάουντεν” (που παραδόξως περισσότερο συχνάζουν σε λόφους).
Θα προτιμούσατε εργοστασιακούς τροχούς φτιαγμένους εξολοκλήρου απο έναν κατασκευαστή ή κλασσικούς χειροποίητους (τους λεγόμενους “κάστομ”), πλεγμένους στο χέρι (μπροστά στο τζάκι με τη γάτα στα πόδια);
Κάποια καλά που έχουν ειπωθεί για τους χειροποίητους.
- Τα ανταλλακτικά βρίσκονται στο εμπόριο εύκολα.
- Τα εργαλεία βρίσκονται στο εμπόριο εύκολα.
- Περισσότερες ακτίνες = πιο εύκολο να ακτινολογηθεί στο δρόμο σε περίπτωση σπασίματος ακτίνας.
- Τήνουν να είναι πιο φθηνοί με τους αντίστοιχου βάρους/δυνατοτήτων εργοστασιακούς.
- Σε σωστό κατάστημα (ή άμα τους πλέκεις ο ίδιος) έχεις περισσότερες επιλογές για τα εξαρτήματα.
Κάποια κακά που έχουν ειπωθεί για τους χειροποίητους
- Άμα δεν τους φτιάχνεις ο ίδιος είσαι στο έλεος του πλέχτη – άμα δεν ξέρει καλό βελονάκι μπορεί να βρεθείς προ εκ εκπλήξεως.
- Ουσιαστικά για κάτι μέσου κόστους δεν έχεις τόσες επιλογές – είτε 32 είτε 36 ακτίνες, τίποτε το εξωτικό.
- Είναι κοινότυποι εμφανισιακά.
Κάποια καλά που έχουν ειπωθεί για τους εργοστασιακούς
- Χρησιμοποιούν πιο μελετημένη προσέγγιση στην κατασκευή/σχεδίαση.
- Φέρουν ως εγγύηση το όνομα του κατασκευαστή.
- Μπορεί κάποιος να βρει εξειδικευμένους τροχούς για συγκεκριμένη χρήση.
- Συχνά έχουν καλύτερη αεροδυναμική λόγω λιγότερων/ειδικών ακτίνων.
- Έχουν συχνά πιο εξωτική/φινιρισμένη εμφάνιση.
Κάποια κακά που έχουν ειπωθεί για τους εργοστασιακούς
- Είσαι εντελώς στο έλεος του κατασκευαστή – άμα έχει κάνει κάποιο μελετημένο λάθος ή κάποιο προσεγμένο σχεδιαστικό σφάλμα συνήθως το ανακαλύπτεις αργά.
- Φέρουν ως λόγο προσαύξησης τιμής το όνομα του κατασκευαστή.
- Συχνά τα ανταλλακτικά τους δεν είναι κοινά/εμπορίου και πρέπει να περιμένεις παραγγελίες.
- Σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζονται ειδικά εργαλεία.
- Έχοντας συνήθως λιγότερες ακτίνες σημαίνει πως αν σπάσει μία είναι δύσκολο να φέρεις τον τροχό στα ίσια του για να σε βγάλει ως το σπίτι.
- Τήνουν να είναι πιο ακριβοί με τους αντίστοιχου βάρους/δυνατοτήτων χειροποίητους.